Friday, December 17, 2010

Profesional? Respect? Matang?

Assaalamulikum..
hoho..lama gila tak update blog..
hehehehe..

agak sibuk di saban hari ini...
pelbagai karenah dah wacandah yang berlaku di sekeliling aku..
sejak kemasukkan aku ke kolej baru..

apa2 pon aku selamat selesaikan semesta 1 aku..
tahniah mokmon hahaha
cuma tunggu result...

bukan itu aku nk kogsikan aku nk kongsi kan
apakah itu matang?
apakah itu profesional?
apakah itu respect?

pengarah kolej berkata?
"siapa lah yang nk hargai kita kalo bukan sesama kita..?"
"itu sbb saya menjemput anda semua hadir ker majlis ini"
cukup kot...penghargaan perlukah diminta macam peminta sedekah?
aku tak tau laa presepsi dia dan aku terlalu jauh..
bg aku penghargaan tak perlu diminta tapi datang sendiri bila kita
mencapai apa yg kita ingini..
errr..lebih kurang laa..hahhahaha

entah apa yang aku lihat di kolej tu..
hanya sebuah organisasi yang kucar kacir
profesional?matang?respect?
aku rasa nk jer jawap
"sebelum nk ajar kami profesional,matang dan respect
check balik..anda semua ada ker perkara tu nk kami ikut?"
"kalo tak ada better senyap dari bnyk cakap"
tapi semua tu luahan hati jer...

hurmmmm..malas nk citer
aku bukan pandai bercerita pon hehe
cuma share skt pendapat adan tentang profesional,matang,repect dan penghargaan?

babai dan Assalamulikum..

2 comments:

idAti mALek said...

marah admin nmpk...hahah

malyna said...

lama gila tak nampak ! hee