Tuesday, August 31, 2010

Tangal 31 Bulan 8 2010 Merdeka Merdeka hehe

didalam bulan yang indah ni di bulan penuh kemulian iaitu bulan Ramadhan..bulan untuk umat manusia...di bawah cahaya bulan tapi samar dek dilindungi awan..malam yang sungguh dinggin sebab aku bersular pendek paras betis..hahahaha...aku cuba mengintai bintang tapi tidak kelihatan..cuaca agak mendung pada malam ini..selepas aku menghentam nasi dagang keluar pantai timur sepuas nyer terlunas sudah hajat aku untuk makna nasi dagang pada minggu ni..

tak cukup dengan itu aku sebab lagi bedal berge + air bandung keluaran makcik dan pakcik berger depan surau kolej aku...malam ni otak aku ting tong sangat sesuai untuk melnulis blog sekian lama aku sembunyikan diri dalam kolej ni..bukan apa..kemudahan internet terhad + laptop rosak + kerje banyak..

dan tak mau mengarut panjang..sekian lama aku terfikir satu topik yang menarik iaitu..merdeka..sempena sambut merdeka ni aku kita sama-sama pikirkan tentang merdeka..
lama juga aku termenung mencari erti kemerdekaan..adakah kita merdeka sebab orang lain merdeka?atau memang kita sambut merdeka sebab kita memang tengah merdeka..besar sebenar topik ni..tapi aku nak bagi satu kesimpulan tentang kemerdekaan..kita semua merdeka bila kita masuk syurga suatu hari nanti Insyallah.cm mana nk masuk..hehehhe itu punya solan budak darjah satu pon leh jawap..buat baik.hehehe..apa pon aku sentiasa berdoa agar umat Islam di muka bumi sekarang..layak masuk ke syurgaNya..Amin..

AKu pon tak tau nk berceloteh apa..cukup laa kot aku mengarut sampai sini...
dan mari kita sama-sama pikirkan erti kemerdekaan buat kita..sebab setiap individu ada erti kemerdekaan yang tersendiri..(dah lama tak tulis blog dalam bentuk dialog nti ada masa nk buat laa) hehehe k laa Asslamulikum....

No comments: