Friday, April 30, 2010

Al-kisah lucu Ultraman m0ktar0

Mak aku kejut aku seawal 5.30am untuk bersiap-sedia ke rembau untuk pendaftaran aku ke sebuah kolej.Aku yang masih memamai bangun sambil cium ketiak(euuwww wangi baru deadoren jenama gatby)terus ke kamar bilik air untuk mandi..ayah aku dan adik aku sama-sama ponteng kerja semata-mata hendak menemani aku..setelah semuanya selesai kami pon bergerak...

............

Setiba kami di kolej itu aku agar hairan tidak ramai orang dan tidak ada seperti mengadakan majlis pendaftaraan pelajar baru..untuk mengetahui selebihnya kami ke pejabat pentadbiran berjumpa dengan pengurus kolej tersebut..seperti yang aku jangkakan hari ini tidak ada pendaftaran..bukan tak ada..sebenarnya pendaftaran itu pada 28.6.2010..aku hanya gelak besar dalam hati rasa macam dah masuk rancagan wakenabeb..tapi dia meminta maaf kerana telah melakukan kesilapan teknikal dalam surat tawaran tersebut yang mengatakan hari ini 30.4.2010 sebagai hari lapor diri..aku berasa malu+geram+lawak=gelong..selepas berborak dengan pengurus bukan aku diluar sana satu lagi pelajar senasib dengan aku..haha lawak nya..kami pon bergerak pulang..

............

dalam perjalanan aku sempat menkmati keindahan kampung kundur hilir di negori sembilan..lawa penuh dengan hijau-hijau..sejuk tidak seperti kat rumah aku berhabuk dan panas..aku masih terasa terkilan seperti diperbodohkan dilakukan begitu..namun aku cepat-cepat beristifar..aku mencari hikmah kejadian ini..aku bermunasabah diri sebentar..hikmah yang aku dapat :-

1) kelam kabutnya aku+dimarah oleh mak aku sebab aku ni buat kerja sambil lewa kadang-kadang suka amik mudah kerana aku hanya ada 2minggu untuk bersiap sblm tarikh 30.4.2010..kalo ada barang-barang penting tertinggal tak ke haru nti..nasib baik bukan hari ini pendaftarannya..

2) aku berjaya mengformatkan laptop aku masuk window 7..kalo 30.4 tu rasanya tak berformat lagi laptop aku..pakai jela walaupon berat nak open pon lambat..

3) adik aku dah ayah aku dapat cuti percuma hahahaha ~

4) 2hari lepas mak aku masak sambal petai udang dan ikan keli bakar fav aku tu..lepas jugak gian aku dapat ratah petai dengan ikan keli..hahah~

5) dah tengak tempat yang aku akan belajar nti..dan sejujur hati aku..aku sangat berpuas hati..tempat yang tenang dan cantik..walaupon tak ada tesco hahaah~ tapi ada fresco XD (ayah aku bawa aku pusing-pusing rembau)

6) plan aku nak lepak taiping bulan lima bersama kawan-kawan aku ni rasanya menjadi hehehe kalo ada rezeki sempat laa aku lepak dengan cik Pipi Muncet..

7) aku nak habiskan buku baca 'Yakjud dan Makjud Bencana Sebalik Bukit' dan menghabiskan pengembaraan aku dalam final fantasy 12(aku fans final fantasy tau haha~)

8) goyang kaki tunggu 28.6.2010 untuk kemasukan rasmi aku ke kolej tersebut..barang dah siap so apa nk dikalutkan hahahah~

betul..setiap kejadian ada hikmahnya..jangan terlalu melulu memaki hamun jika sesuatu berlaku..kaji semula munasabah diri..bukan sebelum mungkin hikmahnya akan datang..aku nak ucapkan jutaan terima kasih kepada keluarga aku yang sanggup hantar aku walaupun aku tak jadi masuk haha~ terutama mak aku yang sepanajng 2minggu ni keje marah aku jaa sebab aku ni balok liat sikit sekali ketul sekali jalan..aku cuba ubah sikat aku yang huduh itu..amin..aku rasa itu sahaja..aku tak tau laa kalo korg baca ni lawak ker tak tapi bagi aku ni pengalaman paling lawak aku ada hahahahaha~ lebih lawak dari aku minum kicap hahahah :P
aku harap korang sudi laa baca entry aku ni..dan aku mintak maaf..aku bukan penulis yang baik..harap korg tak kisah..sekian terima kasih :) :) :)

m0ktar0 wakenabeb
30.4.2010
3.27pm

19 comments:

PUPUT said...

hahaha...lawak aku baca tp kesian jgk sket2...weh....terliur aku baca ko ckp mak ko masak masak smbal petai....sedap3...

lakov said...

hahahaha..
pengalaman yang tak dapat dilupakan..
puput aku promosi blog ko..ramai berminat mangnify picture tu..heheh harap ko tak kisah :)

♥ wanur idha ♥ said...

kesian mak die ek..huhu..mmg stp kejadian ade hikmahnye..n jgn degil..ikut ckp mk tau ^_^

lakov said...

hehe..nk wut cm mana saya nakal bebenor.. :) yup kalo tak sebelum..nanti datang laa hikmahnye..

Pipi Muncet said...

hahahahahhahahahahhahahahahhahahahahahahhahahahahahahhahahahahahhahhahahahahhaha


(penat jap)
(sambung lagi)


hahahahhahahahahhahahahahhaaha.
okay taknak gelak lagi. Doso.
hik

lakov said...

amboi2 cik pipi muncet gelak sakan nmpk hahahaha alaa bukan salah mok salah depa laa bg surat tarikh salah..
hahahahahahahahah (nk gelak jgk)
hahahahahahahahahahahahhahahahahah

jane said...

ade ke org cium ketiak sendiri n then kata busuk ?

ngahhahahahahahahahah

>______*

lakov said...

jane : hahahahaha..ada kot..mana tau masih ada manusia yg terlalu jujur terhadap diri sendiri hahhaah XD

NichKhun said...

hahaha waaaa kesian nye..
hehehe selamat masok ke alam kolej la yer..
errr naseb bek tempat pendaftaran dekat je kan..
kalau lua negeri.. penat gak kot asenye.. huhu

sugar2 kapas strawberry said...

adoiii...wakenabeb..hihihi
da lama x mkn smbal petai..ad letak udang x??

lakov said...

Naomie : Terima kasih hehehe..tak laa jauh sangat..dari rawang ke rembau..2jam gak laa..saya dengan mak saya sampai sudah tak abih gelak hahaah XD

sugar2 : tu laa psala nasib tak masuk tb kalo tak tebal gak laa muka :p
ada sambal petai udang..wahhh sangat lazat,bercream disukai ramai..hehehe

PUPUT said...

xpe lakov...promote salu2 pon xpe...sharing is caring kan...tq kat korg sbb sudi nak try..aku rasa ko la org 1st yg wat pas aku publish post tu...^_^

lakov said...

haha..aku senang jer kalo ada org tnya aku suruh diorg buka blog ko hehe..yup sharing is caring :)
wahh..banga 2saat haha.. ^-^

sugar2 kapas strawberry said...

bercream ke??hahahaha
mak sy buat sdp..hihi

lakov said...

sugar : mak saya buat lagi sedap hihihi >:)

sugar2 kapas strawberry said...

yela..mak kita buat sama2 sdp ;)

lakov said...

hahahah...
nti tapau sabal petai udang mak sugar anta kt umah saya k.. :))

malyna said...

alahai, kesiannya org tu. huhu. sabo2, ade hikmah kan kan? hee~
sane ade fresco? trengat tym study kat jasin dulu. fresco bes lah :DDD
haha, eh eh, kolej mane ni lakov?

lakov said...

amal : huyoo jasin..jasin kt mana ekk tak tau hahahaa XD tak tau tak masuk lagi nti dah masuk belajar kat sana baru nk masuk fresco hahaha
kolej kt rembau..kolej kamahiran tinggi mara.