Friday, June 25, 2010

Adakah Jahat sentiasa jahat Baik sentiasa baik?

Orang Baik : Betul-betul..Saya memang orang baik..Baik sessagatlah.

Orang Jahat : Yup aku memang jahat.

Lakov : Saya nak tanya pada Orang Baik.Awak memang baik kan..

Orang Baik : Sudah tentu la..

Lakov : Awak pernah tipu orang tak?

Orang Baik : arrrr..pernah

Lakov : Mengapa?

Orang Baik : Saya menipu takut kantoi saya ada buat salah.

Lakov : Jadi awak tak lah baik sangat.hurmm..Bagaimana mana pula dengan orang jahat.Awak pernah menipu?

Orang Jahat : oii...bonggok..Aku hari-hari menipu orang.Tu sebab nama aku Orang Jahat.Bodoh punya pengacara.

Lakov : (adeh silap soalan padan muka aku kena balik malunya aku)Maaf Orang jahat.Saya tersilap soalan sebenarnya.Saya nak tanya awak pernah bercakap benar?

Orang Jahat : arrr..pernah.

Lakov : Mengapa?

Orang Jahat : Sebab dah terbukti aku salah.Aku tak leh nak tipu dah.

Lakov : Baik juga awak ni Orang jahat.Baik lah sampai disini saja perbualan saya.Bye2
-----------------------------------------------------------------------------------------
Hurmm...Orang baik pon pandai menipu juga ek..orang jahat boleh pulak dia cakap benar.Sama-sama laa kita pikirkan..Kesipulannya..Yang baik tak semestinya baik sangat.Yang Jahat tak semestinya Jahat sangat.

Note : buat baik memang senang tapi susah kita nak kekalkan.buat jahat susah nak buat..tapi bila dah berjaya kerap pulak kita lakukan.betul tak?hurmm

7 comments:

.S. said...

yes2x.suke ngn tajuk ntry neh..;))

xsemestinya semua org baik tu baik n sume org jht tu jht..
so bhve ourself n jgn sesuka at je nk judge org.haha.*geram skjp.;DD

@ien_R@z said...

dats rite!!

^__^

sugar2 kapas strawberry said...

hmm btl gak tu..hihihi

sush ke nk cari yg baik ni?

lakov said...

cik Shaza : hehe geram sesangat nmpk..mcm ada something jer terjadi hakhakhak

cik aien : ^_^

cik sugar : hehehe..mmg nk cari yg baik..tapi yg baik pon kekadang jahat jugak..hehe ^_^

fafa punya said...

sekeliling aku tak pernah jumpa orang baik yang sentiasa baik dan orang jahat yg sentiasa jahat. Dalam kebaikan seseorang ada juga menempah kejahatan. Dalam kejahatan seseorang terdetik juga niat yang baik kadang2. haha. aku merepek.

fafa punya said...

sekeliling aku tak pernah jumpa orang baik yang sentiasa baik dan orang jahat yg sentiasa jahat. Dalam kebaikan seseorang ada juga menempah kejahatan. Dalam kejahatan seseorang terdetik juga niat yang baik kadang2. haha. aku merepek.

lakov said...

cik fafa : hehe..betul2..aku setuju..kekadang kita buat kebaikkan untuk kepentingan sendiri..kekadang kita buat kejahatan untuk kepentingan sekeliling..