Wednesday, June 23, 2010

Mak Ayah

Aku tahu,
Aku selalu kecewakan mak dengan ayah,
Aku selalu buat mak aku beleter panjang,

Aku tidak bermaksud aku suka,
Tapi bila aku dalam keseronokan,
Aku sering alpha,
Aku lupa yang aku ada mak dengan ayah,

Aku tahu mak dengan ayah banyak berkorban untuk aku,
Untuk masa depan aku,
Untuk kehidupan aku,
Untuk kebahagian aku,

Tapi Aku selalu lupa akan pengorbanan mak dengan ayah,
Aku lebih suka enjoy,
Berhuha sana sini,

Bila aku sedar aku telah membuat mak dan ayah aku sedih,
Aku hanya diam membisu,
Hanya meratap sedih akan apa yang telah aku lakukan,
Aku tidak berusaha untuk meminta maaf,

Aku menjadi berat mulut untuk bercakap maaf,
Aku menjadi tidak keruan,
Hilang punca dan sewaktu dengannya,
Aku bisu seperti mulut aku dijahit 16 jarum

Tapi percaya laaa mak ayah,
Aku sentiasa menyesal bila aku buat mak ayah sedih dan marah,
Walaupun kerap melakukan perkaranya sama,
Aku harap mak ayah tidak amik hati dengan perangai aku yang 1001 ini,

Tolong didik aku menjadi manusia berguna,
Didunia dan akhirat,
Percaya lah mak ayah,
Jauh dilubuk hati aku ini,
Aku ingin meraung meminta maaf atas segala kesalahan yang telah aku lakukkan,
Maafkan aku,

anakmu yang nakal
11.55pm
23.6.2010
untuk ke-2 ibu bapaku

5 comments:

sugar2 kapas strawberry said...

same goes with me..

ego xnk mintx maaf kdg2.. ;(

lakov said...

cik sugar : tu laa psl..ego tak bertempat :((

aien said...

jangan sakitkan hati mak ayah..

mintak maaf bila perlu.. jangan ego2 ya. hehe

Nurul said...

hey...chill...mnx maaf lg bagus

lakov said...

aein&dati : dah mintak maaf dah hehe

kita anak2 ni kekadang memang lupa dratan