Thursday, May 6, 2010

Debat Orang Gila VS Orang Waras

Saya Lakov pengerusi dalam rancagan debat oh debat.Panel hari ni sebelah saya orang yang sangat dikenali "Orang Kaya Waras" dan di hujung nun di sana "Orang Gila".Tanpa buang masa mari berdebat!
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gila : Aku cukup benci bila kata aku ni gila..aku tak gila laa..

Waras : Kau tu memang gila..dah laa busuk,kotor..huhu geli aku tengok kau

Gila : alaa mak aii..poyo tol mamat ni..oii..kita semua dijadikan dari air mani tau..air mani tu kotor..belajar tinggi tu pon tak tau..bodoh punya Waras.Kejadian diri sendiri pun lupa.

Waras : Mulut kau..jangan sampai kasut buatan gombak ni lekat kt muka kau.Kau tu tak layak nak cakap camtu dengan aku..aku ni pernah dapat anugerah dari sultan,dari perdono montori, apa yang aku tak dapat..semua aku..

Gila memintas

Gila : Semua tu tidak akan mengubah hakikat kejadian aku dengan kau masih sama dari air mani yang kotor.

Waras terdiam,geram dan benci.

Waras : Kau sepaptutnya mati awal.Dah la pengotor.Makan sampah merempat.Useless..Kau tak ada berfungsi pon untuk dunia.

Gila : hahahaha..kau nk tahu tak..even aku makan sampah pun aku tak pernah sakit perut tau.Pernah keluar dalam paper tak "Orang Gila Mati Keracunan Makanan Akibat Makan Sampah".Seumur hidup aku belum aku jumpa lagi(orang gila up to date hehe).Tapi kalau "Orang Kaya Waras Mati Akibat Kencing Manis" adalah..Kata Pandai..tak kan tak tahu kot kalau makan manis lebih leh dapat kencing manis..memang pun..buat apa aku nak berfungsi di dunia yang sementara..baik aku berfungsi di akhirat yang kekal

Muka Waras semakin merah menahan geram.

Waras : ahh..kau tu tau mintak kat orang ja..tak pernah nak majukan diri.tengok macam aku kaya,berduit,bini empat campur empat(scandal),kereta mewah.Duit aku berjuta-juta sen dalam bank.Sapa yang tak kenal aku Orang Kaya Waras

Gila : adeh..oi waras ayat kau macam tengah geletek usus kecil aku tau.Aku ni gila pasti laa tak leh kerja.Pergi laa apply apa-apa pon.Tukang kutip sampah pon orang tak kan amik aku.Sebab aku gila.Lain orang suruh lain aku buat.Jadi kau yang kaya senang ni tolong laa orang macam aku.Kalo aku datang mintak duit bagi jela 1kupang , 2 kupang kalo kedekut sangat laa..aku amik jaa

Waras : ala pahtu datang mintak lagi kat aku..

Gila : Aik..tipu orang yang sama waras dengan kau pandai..orang gila yang paling senang diperbodohkan didunia ni tak pandai pulak.hahah..aku rasa macam jumpa badut.Kawan aku kat hospital bahagia tu lagi pandai dari kau tahu tak..!!! hahahaahha XD

Waras bingkas bangun lalu menikam Gila dengan pisau asah pensil.Gila hanya gelak semahu-mahunya seperti orang gila(dia kan memang gila hehehe) lalu terbaring.Orang sekeliling dari krew production rancangan debat bingkas menerkam Waras dan tarik.Tetiba Gila bersuara.

Gila : hahahaha..Kau lupa ker waras.Kau tu waras kalau kau bunuh orang,kau akan masuk penjara dan hukum mati.Sebab kau WARAS.kalau aku bunuh orang..orang tak leh dakwa aku..sebab aku gila..paling2 pon tangkap kena tahan dalam hospital bahagia ja.

Waras : alah..tu laa kau bodoh agama..bunuh tu kan berdosa besar..di dunia kau lepas di akhirat kau terima jugak..

Gila : hahahaha..siapa yang bodoh agama sebenarnya?kau dah lupa..orang gila ada kelebihan..walaupun aku tak solat,tak puasa even aku membunuh pon aku boleh masuk syurga sebab aku gila..aku hanya ada otak tapi tidak berakal..aku di dunia ni aku ni sama taraf dengan jaa dengan binatang jaa..kau tu..sempurna akal fikiran..pernah kau solat?pernah kau berpuasa?aku rasa tak..kalau kau solat,semua perintah Allah kau buat..kau tak kan bertindak untuk membunuh aku.

Waras : Aku bunuh kau Gila..Pergi mampos laa GILA!!

Gila senyap..nadi nya telah terhenti.Dia sudah tiada lagi.

Waras : Baru puas hati aku..mati pun kau orang Gila!Hahahahahaha

Waras gelak tanpa henti.Dia sering bercakap "yeyeh Gila dah mati" sambil ketawa..siapa yang gila sebenarnya?korang pikir laa sendir..aku dah tak larat pikir haha da gila kot XD..adeh maaf panjang pulak harap ada yang sudi membaca nyer..


aku pun tengah gila
9.05am
6.5.2010

19 comments:

cikCEPET said...

hahaha~ ofcoz laa gila tuh yg (waras)... :))

cikCEPET said...

hahaha~ ofcoz laa gila tuh yg (waras) adessss :))

belalang hijau said...

ni debat antara org giler dgn waras ke, debat org waras dgn prof yg terlebih waras?
huhuhu

lakov said...

hahaha..mengarut itu best hehe..

cikcepet:haha..mungkin andai ada orang gila boleh jawap macam tu..pasti menarik hahaha

belalang:ha'a..prof lebih waras..hurmm tak..tak ada point nk tulis cm mana..huhu :(

abcmilo said...

besttt...;)

lakov said...

thanx sis abcmilo ;D

nazreenhashim said...

naseb baek aku gila..
wakakaka.

lakov said...

nazreenhashim : mengapa pula?hehehe

.sHaZa. said...

huhu..en lakov neh memg guna otk knn la..hee..
best2x dialog neh..
keep it up!:)

Pipi Muncet said...

i like! thumbs up!

PUPUT said...

hahhaa...penulis ini lg gila...

misz uthe said...

nsb baek xgila bce
hahaha

yg waras boley jd gila
yg gila 2 bpura2 gila ke?
sbb mcm waras..haha

xtercapai akal ku
:-)

Epul Azimi said...

wah,terbaek lah citer ni,insaf sekejap,masalahnya bertukar ni,sigila tu waras dan siwaras tu gila kot..hehehe

lakov said...

shaza : thanx sbb suka entry ini..Insyallah sy teruskan berblog dengan cara ini.. :)

pipi muncet : thumb up to u too

puput : hahaha tau tak paa ;P

musz uthe : haha mis uthe jangan gila baca tau hehe

Epul : thanx sudi baca :-) saya pun tak pasti epul..saya kot yg gila hahahaa XD

Frodo Baggins said...

hahahhahaha ...
yang gila itu revolusi
wakakakkakaka


siapa yg gila?
oh mungkin kita ...

>>____<<


wooohaaaa .. neno neno neno

lakov said...

hheehehe..bahaya owh kalo org gila berevolusi hahahaha

yup..siapa yg tahu hehe tul tak frodo?

hehe

.sHaZa. said...

wee~
juz nk gtao yg sy da tuka add blog.he

azahs.blogspot.com

sugar2 kapas strawberry said...

hohohohoho...dua2 xwaras kot.hik3

lakov said...

shaza : baik boss hehe

sugar : hahaha...tau tak per dua2 tak waras hahaha