Wednesday, May 5, 2010

Tip Kahwin Cepat dalam Skript Datin-Datin

Datin Z : wah Datin F..dalam masa setahun sahaja abis semua anak-anak awak kahwin nyer.

Datin K : saya ikut petua orang-orang dulu jer Datin Z.

Datin Z : Entah laa anak tunggal saya sorang tu..sampai sekarang tak ada sapa-sapa pon nk kt dia.

Datin K: sabar Datin Z , kalau ada jodoh tak kemana..dah sampai seru kahwin laa dia..

Datin Z : itu saya tahu..tapi bila ? takkan bila saya dah tak ada baru dia nak kahwin..saya teringin jugak nak ada menantu dan cucu

Datin K : sabar..Insyallah sempat tu.

Datin Z : ohh yaa..td awak kata awak guna petua orang-orang tua..nak kahwinkan semua anak-anak awak..apa petuanya?

Datin K : Janji tau jangan gitau orang terutama suami kita..

Datik Z : Mengapa pulak..?

Datin K : Kalau laki kita tahu alamatnya bermadu laa kita.

Datin Z : Yeker..ish seram sejuk saya dengar..

Datin K : Ini petuanya..bela ular tedung.Orang2 tua kata kalau ular tedung masuk rumah ada orang nak masuk minang nanti.Dan terbukti masa saya bela ular tedung tu..hari-hari orang datang nak minang anak saya..baik laki dan perempaun.Sian laki saya kena jawap dengan keluarga pihak laki atau perempaun yang hantar rombongan nak meminang anak-anak saya.Yela keputusan kat tangan anak saya.

Datin Z : Aik..laki pon sekali..perempuan datang minang laki(pelik pelik)patut awak tak nk kasi suami kita tahu..tak pasal-pasal kerusi jati buatan Macau ni jadi senjata untuk membunuh..hehe

Datin K : tahu tak per..itu baru satu jer..ni yg kedua..saya paksa anak-anak saya tengok citer ular..dari filem,katon sampai decovery pasal ular jaa..

Datin Z : ish..bia betul awak ni..nanti gila ular pulak anak-anak awak tu..

Datin K : ish..bukan macam tu laa....saya nk diorang mimpikan ular..kan tafsir mimpi ada tulis kalau mimpi dibelit ular tu tandanya nak kawin..tu saya suruh , paksa diorg tengok..bila bangun pagi jaa saya terus tanya..ada mimpi dengar ular tak..kalau ada..bagaitau..saya siap2 jela tunggu orang nak hantar minag anak-anak saya.

Datin Z : wahh pandai jugak awak ni nyer kagum saya..no wonder anak-anak awak semua dah kawin di usia yang muda..

Datin K : hehe..well see my gelang laa paras mana..

Datin Z : (senyum sinis)

Datin K : ohh ini yg terakhir Datin Z.Bila suruh anak2 awak masak lauk..masak biar masin jaaa..jangan sedap2..tu pon tanda2 nk kawin juga tu..tapi jangan awak pula yang masak masin-masin..bermadu pulak laki awak nanti hehe

Datin Z : ish..ini Datin Z laa..sapa tak kenal masakan Datin Z..sekali rasa conform makan lepas tu.

Datin K : hehe..tak mengapa laa Datin Z. saya undur diri nyer..nak tengok ular ada lagi ker tak..kat dalam sangkar..takut dia merayap pulak dalam umah..

Datin Z : Baik lah..Bye2..muah..muah..muah.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Idea dah abis..kering dan kontang so semoga anda enjoy membaca..pesanan dari penaja cerita ini tidak ada kena mengena antara hidup dan mati..

mengarut mengarut mengarut
12.45
5.5.2010

7 comments:

♥ wanur idha ♥ said...

nak mimpi ular..nak mimpi ular.. ngeee..gatei :p eh..nur slalu msk masin..haaa..xlame dah la nur ni.. heeeee \^_^/

Pipi Muncet said...

takot tak sempat anak kawen, datin mati sebab kena baham ular. hahaha

sugar2 kapas strawberry said...

baik punyer idea..ahahaha ;)

lakov said...

wanur : ha'a tunggu laa wanur.kawin laa komen tak lama lagi hahaha XD

pipi muncet : hahaha tu pon salah satu jgk ina..tkt tak sempat tengok anak kawin kena baham ng ular hahaha XD

sugar2 : hahaha idea terbaik dari discovery channel animel planets hehehe XD

.sHaZa. said...

haha..idea ineh..


xbule bla!

:))

✿nenek moden✿ said...

hahaha..
ape ke jenis idea ni??hehe..
lawak

lakov said...

nenek : nek ni bukn idea tapi tgh tak ada idea tu mengarut tu hahaaha